♥ Love Super Junior ♥

♥ Love Super Junior ♥
I Love All About Them!!!

Rabu, 05 Januari 2011

FAKTA TENTANG SI WON / Super Junior Si won facts


Oppa Deul Si Won!!!

1. Nama China: Shi yuan
2. 최시원 adalah Hangeul untuk Choi Siwon.
3. Lahir pada tanggal 7 April 1986. Tingginya 183. Golongan darahnya B.
4. Nama barat: Andrew Choi.
5. Arti nama Siwon: kesempurnaan dan kebaikan, semangat, berpengetahuan, indah dan suci.
6. Oppa member yang paling cool dan gentlemen, ternyata Siwon itu punya banyak julukan juga. Di suju dia itu di panggil PRINCE THAI. Karena di Thailand Siwonlah yg paling terkenal. Siwon juga terkenal dengan julukan si kuda karena larinya paling cepet.
7. Siwon sangat suka olah raga basket dan Taekwondo. Alat musik yang ia suka Drum.
8. Siwon sangat suka makan waffle dan minum kopi espresso.
9. Siwon deket banget sama ibunya, kalo gak salah ibunya itu seorang diplomat. Ternyata Oppa dari kecil itu udah suka dandan. Jadi, Siwon tuh masih kecil suka pake baju jas dan sepatu kulit.
10. Waktu jaman dia SMA, Oppa pernah ketangkep basah sama bapaknya. Jadi ayahnya itu emang galak abis. Nah Shiwon Oppa dengan nekatnya melamar kerja di pom bensin. Nah pas lagi ngisi bensin tau-tau nya ketemu ma ayahnya!!! kena omel deh Oppa.
11. Waktu di acara MBC Delicious TV, Eunhyuk dengan blak-blakan bilang kalau Hyukie Oppa mau ngenalin kakaknya “LEE SORA” ke Siwon. Siwon udah baik, sopan, gentlemen dan pastinya kaya abis. Nah itulah alasan Eunhyuk kenapa dia pengen kenalin kakaknya ke Siwon. Eunhyuk yakin kehidupan kakaknya bakal terjamin kalo sama Siwon.
12. di acara SGBC, Oppa pernah di tembak sama model cantik tapi Siwon cuman bales dengan senyuman.
13. Tipe cewek idola Siwon:-Pertama, si cewek harus seiman, alias agama nya Kristen sama kaya Siwon.-Rambutnya indah, panjang, ikal bergelombang-Shiwon mau ceweknya cuma cinta ama dia.-Cewek anggun dan elegant.-Matanya indah dan cemerlang jadi waktu Siwon menatap mata si cewek, hatinya bisa bergetar.-Cewek yang paling mendekati tipe nya : SNSD Yoona dan Ariel Lin..
14. Siwon terkenal dengan keramahannya. Jadi, Siwon itu suka meluk-melukin anak suju. Dikit-dikit Siwon pasti melukin salah satu anak suju. Siwon juga terkenal dengan body language’nya. Waktu di Nollowa, Donghae praktekin kalau Siwon lagi ngomong.
15. Siwon Oppa mendapat tubuh yang sekarang, dalam waktu 4 tahun dengan di bantu sama pelatih khusus di klub fitness yg sering Oppa datengin. Dan akhirnya bisa memiliki badan kotak-kotaknya “six pack”.
16. Siwon Oppa dulunya kuliah di INHA UNIVERSITY di daerah Incheon. Oppa ambil jurusan IPA.
17. Siwon sangat kaya. Dia anak pertama pemilik Hyundai Departmen Store yang sekarang lagi bersaing sama 2 perusahaan besar [Lotte Department Store dan Shinsegae]. Perusahaannya itu udah buka 12 cabang dan katanya mau di tambah 6 cabang lagi.
18. Awalnya ayahnya Siwon gak pengen anaknya berkecimpung di dunia entertainmen. Karena kelak Oppa yang akan meneruskan perusahaan ayahnya. Tapi sekarang ayahnya itu tetap bangga sama Siwon. Sebagai bukti, ayahnya nonton Siwon waktu konser.
19. Siwon masuk Suju karena di tawarkan langsung sama orang di SM Entertaiment. Jadi ceritanya waktu SMA, tepatnya sewaktu Oppa pulang sekolah lagi nungguin temennya di gerbang sekolahnya. Datang anak buah SM yg nawarin Oppa buat ikut audisi. Setelah di audisi Shiwon lolos dengan sukses dan di training di SM.
20. Kalau kata Siwon, di Suju yang paling menakutkan itu Yesung, karena Yesung suka megangin bibir Siwon, abis kata yesung bibir Shiwon itu seksi dan panjang. Katanya bibir Oppa itu yang paling mempesona!!. Siwon juga bilang kalau ada Yesung di belakangnya, pasti ada aura aneh.
21. Ternyata Siwon itu cukup pandai kalo jadi comedian. Sering di setiap acara shiwon menirukan suara Mr. Andrew kim. Jadi Shiwon sangat suka menirukan suara Mr. Andrew Kim yg sangat BASS. Kalau di suju M, Siwon sangat terkenal dengan banyolannya yg lucu, dan sangat suka mencairkan suasana hati orang-orang di sekitarnya!!.
22. Siwon punya younger sister namanya Choi Jiwon.
23. Saat trainee Hyoyeon dan Siwon pernah di kirim bersama ke China untuk belajar bahasa mandarin.
24. Siwon punya hobi motret. Waktu ada fans yang motret Suju, Siwon malah balik motret fans-fansnya.
25. Sekali waktu, Siwon jalan sama Eunhyuk. Ketika ada orang lewat, dengan sopan Siwon minggir sedikit untuk memberikan jalan. Saking besar badannya, dia malah nyenggol Eunhyuk hingga temannya itu jatuh ke got yang ada di pinggir jalan.
26. Siwon adalah pemegang sabuk hitam taekwondo.
27. Siwon gak bisa tahan sama makanan pedas. Kalau dia makan makanan yang pedas, dia langsung keringatan.
28. Penghasilan terbesar di Suju : Heechul, Leeteuk, dan Shindong (itu kalau berdasarkan penghasilan sendiri). Jika berdasarkan penghasilan orang tua, Siwon, Sungmin, dan Kyuhyun.
29. Siwon bisa melompat sejauh 5 m. Sementara Kibum hanya bisa melompat sejauh 2 m.
30. Siwon yang terkenal dengan cintanya terhadap agamanya, pada saat menyanyikan lagu Gospel Cina yang berjudul “ Happy Day “. Seperti yang diketahui karena bahasa cina Siwon Oppa yang kurang fasih, entah sengaja atau tidak, Siwon malah mengeja kata yang arti sebenarnya “ Tuhan, kamu menghapus dosa saya “, menjadi “Tuhan ciumlah bibir saya “ yang membuat fans tambah memerah.
31. Siwon terobsesi menjadi pemasak, tapi tiap buat masakan buat orang lain pasti rasanya gak enak. Tapi kalau buat masakan untuk dirinya malah terasa enak.
32. Kalau kata Leeteuk member yang paling tidak cocok masuk Suju yaitu Siwon karena Siwon itu terlalu sempurna.
33. Siwon gak sengaja membaca email milik Donghae yang mau dikirim ke manajemen, tapi Donghae lupa nyantumin nama Siwon di email itu. Lalu Siwon langsung mengajak bicara 4 mata dengan Donghae dan Oppa bilang mau keluar dari grup Suju karena sedih Donghae gak nyantumin namanya di email itu. Sebagai perminta maafnya, Donghae nulis dibawah foto Siwon pada saat peluncuran album ke 2 yang isinya “ Siwon saya sayang kamu, maafkan atas kesalahan saya “
34. Suatu hari Siwon janjian pergi bersama dengan Leeteuk dan Eunhyuk ke taman. Siwon pergi ke taman dengan mengendarai sepeda dan Siwon nyampe duluan di taman itu, tapi Siwon pikir Leeteuk dan Eunhyuk udah nyampe duluan. Karena Oppa melihat mobil Leeteuk udah ada di sana, dengan pedenya Siwon ngedance di depan mobil itu yang disangka mobil Leeteuk. Lalu Siwon bilang “Hyung, cepat keluar, apa danceku kurang seksi” lalu karena Siwon kesal, Oppa langsung menghampiri dan mengetuk kaca mobil itu. Lalu Siwon melihat kalau di dalam mobil itu adalah seorang wanita. Dan karena malu, Siwon langsung pergi dari tempat itu.
35. Siwon akrab dengan Hankyung dari Cina. Karena Oppa juga mengerti bahasa mandarin. Selain itu, Oppa juga sering dijadikan bahan lelucon oleh member lainnya. Maklum, karena Oppa suka menggerakkan tangannya saat bicara. Siwon juga disebut – sebut member yang tampan dan taat beragama. Oppa selalu mengatakan bahwa “tuhan itu baik “ agar Heechul yang atheis mengerti akan hal itu.
36. Siwon merupakan anggota Suju yang religious. Terbukti pada saat terjadi gempa di Cina, Oppa dipergoki berdoa secara khusyuk dengan berlinang air mata.

Copy From : Yepoppo Wordpress.com
 
English Translate.
 
1. Chinese Name: Shi Yuan
2. 최시원 is Hangeul to Choi Siwon.
3. Born on April 7, 1986. High 183. Blood type B.
4. Western Name: Andrew Choi.
5. Meaning of name Siwon: perfection and goodness, passion, knowledgeable, beautiful and sacred.
6. Oppa member of the coolest and gentlemen, it turns out that Siwon had plenty of nicknames, too. In Suju he was on the call PRINCE THAI. Because Siwon in Thailand is most famous. Siwon is also known by the nickname of the horse because of his running the fastest.
7. Siwon really like the sport of basketball and taekwondo. Musical instrument that he likes to drum.
8. Siwon really like to eat waffles and drink espresso.
9. Siwon near his mother's very similar, if not wrong his mother was a diplomat. Apparently Oppa of've liked that little grooming. So, Siwon as a child likes to wear suits and leather shoes.
10. When her high school age, Oppa never caught the same father. So his father was very stern. Shiwon Oppa with his reckless apply for a job at the gas station. when oppa again fill gasoline accidentally met with his dad! oppa finally get yelled at his father.
11. Time on MBC Delicious TV show, Eunhyuk bluntly said if Hyukie Oppa will introduce his sister "SORA LEE" to Siwon. Siwon is very good, polite, gentlemen and certainly very rich. That is the reason why he wanted to introduce Eunhyuk his older brother to Siwon. Eunhyuk was sure his brother's life would be guaranteed if with Siwon.
12. in the event SGBC, Oppa never in the same shot beautiful model but Siwon just reply with a smile.
13. Siwon ideal type of girl. First, the girl must be a partner, his alias Christian religion as rich Siwon. Both hair was beautiful, long, wavy curls. Third Siwon want her girlfriend just in love with him. Fourth Girl graceful and elegant. These five beautiful and brilliant eyes so when Siwon's eyes the girl, her heart can vibrate. Sixth type of girl that comes closest to her: Yoona (SNSD) and Ariel Lin ..
14. Siwon is famous for its hospitality. So, Siwon is like hugging a child Suju. Definitely a little bit Siwon hugging one of Suju. Siwon is also popular with body language 'it. Left in Nollowa, Donghae practicing again
if Siwon talking.
15. Siwon Oppa got the body now, within 4 years with the same auxiliary special coach on the oft-Oppa fitness clubs attended. And finally can have his body boxes "six pack".
16. Siwon Oppa before his lecture at Inha University in Incheon area. Oppa take science stream.
17. Siwon is very rich. He was the first child of Hyundai Department Store owners who are now more competitive with 2 large companies [Lotte Department Store and Shinsegae]. His company had already opened 12 branches and he would at plus 6 more branches.
18. Siwon father initially did not want her children involved in the entertainment world. Because someday Oppa who will continue his father's company. But now his father was still proud of Siwon. Evidence of his father's watch Siwon at concerts.
19. Suju because Siwon entry in the offer directly to those in SM Entertainment. So the story in high school, exactly when Oppa after school while waiting for his friends at his school gates. SM's men came to offer Oppa for an audition. After the audition Siwon escaped successfully and in training in SM.
20. If Siwon said, in the most dreadful Suju Yesung, Yesung like to hold the lips because Siwon, Siwon is sexy lips and long Yesung said. She said her lips were the most stunning Oppa!. Siwon also said if there Yesung behind him, there must be a strange aura.
21. Siwon Apparently it was quite clever if so comedian. in any event
shiwon often mimic of Mr. Andrew kim. So Siwon really like to imitate the sound Mr. Andrew Kim is very BASS. If on Suju M, Siwon very famously said that funny, and really like the mood melt people around her!!.
22. Siwon has a younger sister named Choi Jiwon.
23. When trainees Hyoyeon and Siwon never be sent together to China to study Mandarin languange.
24. Siwon has a hobby of photographing. When there are fans who photographed the Suju, Siwon even photographed the fans behind him.
25. Once upon a time, Siwon Eunhyuk road. When there are people passing by, Siwon politely stepped aside to give way a little. I was so big his body, he accidentally pushed Eunhyuk until his friend had fallen into the ditch on the side of the road.
26. Siwon is a taekwondo black belt holders.
27. Siwon can not hold the same spicy food. If he eats, the food is spicy, she immediately sweating.
28. Suju's biggest income: Heechul, Leeteuk and Shindong (that's if based on income alone). If based on parental income, Siwon, Sungmin and Kyuhyun.
29. Siwon can jump as far as 5 m. While Kibum could only jump as far as 2 m.
30. Siwon was famous for his love of his religion, when the Chinese Gospel song entitled "Happy Day". As is known because the Chinese language is less fluent Siwon Oppa, whether intentionally or not, Siwon even spell that word meaning is actually "God, you erase my sins", to "God kiss my lips" that makes fans more flushed cheeks.
31. Siwon become obsessed with cooking, but each make a dish to someone else it would taste bad. But if you make food for itself even taste good.
32. If the member Leeteuk said most do not fit into Suju is Siwon Siwon because it was too perfect.
33. Siwon accidentally read Donghae's email would be sent to management, but Donghae  forget to include
Siwon name in the email. Then Siwon immediately started talking to four eyes with Donghae and Oppa was going out of the group because the sad, Donghae Suju not put their name in the email. As his demands apology, Donghae wrote under the Siwon photo at the launch of the 2nd album whose contents "Siwon I love you, sorry for my mistake"
34. One day to go along with appointments Siwon Leeteuk and Eunhyuk to the park. Siwon went to the park with riding a bike and Siwon first arrive in the park, but thought Siwon Leeteuk and Eunhyuk get to go first. Because Leeteuk Oppa see cars already there, with confidence Siwon dancing in front of the car was suspected car Leeteuk. Then Siwon said "Hyung, get out, what's less sexy dance?" And because Siwon upset, Oppa directly approached and knocked on the car glass. Then Siwon see if in the car was a woman. And in shame, Siwon went directly from there.
35. Siwon familiar with
Hankyung coming from China. Because Oppa also understand Mandarin language. In addition, Oppa also often used as jokes by other members. Understandably, because Oppa likes to move his arm as he spoke. Siwon member also mentioned that handsome and devout. Oppa always said that "god is good" for the atheists Heechul understand it.
36. Siwon is a member of a religious Suju. Proven in the event of an earthquake in China, Oppa found to be fervently praying with tears in their eyes.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar